• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lösenkrav - prioritera vilka lån som ska lösas

Femhundratjugosju

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Skriver för att uppdatera om någon annan letar och läser här inne:

Fick imorse utbetalt 350k till mitt konto (exakt 7 dagar, 5 arbetsdagar efter inskickat skuldebrev och fullmakt).
Hade lösenkrav på 220k, men de betalade ut hela lånet till mig.
Var i kontakt med Ikano för de löser inte lån från Swedbank, de sa att jag skulle skriva med de lånen på fullmakten och skicka in komplettering med låneinfo ändå - så det gjorde jag och efter det hörde jag ingenting förrän idag då allting är utbetalt till mig.

så väldigt snabb handläggning, bra bemötande i kundservice och väldigt snälla gällande lösenkravet!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Skriver för att uppdatera om någon annan letar och läser här inne:

Fick imorse utbetalt 350k till mitt konto (exakt 7 dagar, 5 arbetsdagar efter inskickat skuldebrev och fullmakt).
Hade lösenkrav på 220k, men de betalade ut hela lånet till mig.
Var i kontakt med Ikano för de löser inte lån från Swedbank, de sa att jag skulle skriva med de lånen på fullmakten och skicka in komplettering med låneinfo ändå - så det gjorde jag och efter det hörde jag ingenting förrän idag då allting är utbetalt till mig.

så väldigt snabb handläggning, bra bemötande i kundservice och väldigt snälla gällande lösenkravet!
Vad skönt! Grattis :)
Hur var dina förutsättningar?
 

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
83
Poäng
247
Det finns ett knep här för att få pengarna på kontot och gå runt Ikanos lösenkrav, så du kan betala lånen själv som du vill istället hos ex ferratum.

Ikano Bank betalar inte ut till plusgiro, dom betalar bara till bankgiro.
I rutan för bankgiro på blanketten så skriv plusgiro nummer, sen ocr och namn som vanligt istället som dom ska betala till.

Säg att du skriver Swedbank 78000 med OCR och plusgiro-nummer. Då får du 78000 på kontot istället som du kan betala Ferratum med.

Ikano kräver inge komplettering på detta och istället för att fråga efter bankgiro igen, så får du pengarna på ditt utbetalningskonto på banken. Då kan du betala det du vill därifrån.

Jag själv som många andra här på forumet har gått runt Ikanon inlösenkrav på det sättet.
Hej,
Tänkte fråga lite mer kring detta. Om man skriver Swedbank som lösen, hur får man fram plusgironumret för Swedbank dit man kan betala exempelvis kortkredit?
Varken Marginalen, avidafinans eller Northmill har plusgiro....
 

Femhundratjugosju

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Hej,
Tänkte fråga lite mer kring detta. Om man skriver Swedbank som lösen, hur får man fram plusgironumret för Swedbank dit man kan betala exempelvis kortkredit?
Varken Marginalen, avidafinans eller Northmill har plusgiro....
Vet inte om svaret kommer för sent nu men jag skrev inget i den rutan (alltså bankgiro/plusgiro) för mitt Swedbank-lån, utan skrev i lånesumma osv som de frågade och sedan fick jag ta screenshot på skuldebrev/låneinfo på min Swedbank-sida och skicka till Ikano som en digital komplettering. Jag ringde till Ikano så jag skickade in de digitala filerna samma dag som jag postade skuldebrevet så att det skulle gå så snabbt som möjligt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp